Hogyan születik egy vállalkozás? Milyen hosszú út vezet az indulásig? Szomolányi Nóri, a groWsie tulajdonosának naplószerű kalandjai következnek. Szurkoljunk együtt az új márka születéséhez!
Szomolányi Nórit kislánya, Janka inspirálta a vállalkozása elindítására. A napokban indul útjára saját márkája, a groWsie, ami egy vagány, ökotudatos, anya- és bolygóbarát koncepció. Tudjuk, hogy egy vállalkozást elindítani hatalmas feladat, de hogy pontosan milyen útvesztőkön át jutott el a a groWsie az induláshoz, arról legjobban Nóri tud nekünk mesélni. Egy négyrészes sorozatban bekukkanthatunk ebbe az izgalmas és embert próbáló folyamatba, együtt izgulhatunk a kezdő vállalkozó anyukával, szurkolhatunk neki és akár még inspirációt is meríthetünk. Köszönjük, Nóri, hogy mesélsz és megosztod velünk a tapasztalataidat! Isten hozott a világban, groWsie, nőj nagyra! [szerk.]
Márka születőben: az ihlet
Volt egy álmom… nem is akármilyen. A saját lábamra szerettem volna állni, elindítani egy vállalkozást, kitalálni egy terméket, ami értéket képvisel. Az ihlet sokáig váratott magára, aztán megszületett a kislányom és ezzel minden a helyére került.
Ezzel mi is pontosan így voltunk.
És ekkor bevillant: olyan gyerekruhát csinálni, ami hosszan kitart, mert nő a gyerekkel, praktikus, minőségi és egyedi. Így született meg a groWsie. (A név a to grow=nőni igéből és a onsie=egyberuha szóból jött.)
Akadálypálya
Azt gondoltam, hogy akkor túl is vagyok a nehezén, megvan az ötlet és a név, indulhat a biznisz. Hát nagyobbat nem is tévedhettem volna! Szerintem az összes lehetséges akadállyal szembesültem – amúgy ilyenek a mai napig vannak -, de hiszem, ha valaki tiszta szívből csinál valamit, akkor semmi sem tántoríthatja el. Én teljes mértékben hittem az ötletemben, azt gondolom, ez a lendület visz folyamatosan előre. Jó tanácsként azt fogalmaznám meg, hogy ha hiszel magadban, az már fél siker. De komolyan!
Mivel bonyolultak a szabásminták, nagyon nehéz volt mintavarrót találnom, ha valaki pedig meghallotta, hogy sok a patent, már viszakozott is. De nem adtam fel, kerestem, kutattam és végül a megfelelő emberek az utamba akadtak. Jó varrodát találni pedig ritka kincs, én is váltottam időközben, de azt érzem, hogy végre jó helyen vagyok.
Az első lépések – az első nagy kérdőjelek
Nyilván azért a hit és eltökéltség mellett számos más dologra is szükség van. Első körben leginkább egy cégre. Gondolok itt a cégalapításra. Vagy legyek inkább egyéni vállakozó? Egyáltalán nem mindegy, nagyon fontos pénzügyi szempontból körüljárni a témát, például bele fogok-e férni egy KATA-ba? Nekem szerencsém volt, mert már volt egy cégünk, így nem a nulláról indultam. Ezért természetesen könyvelőnk is volt, ami szintén elengedhetetlen és rengeteget tud segíteni a kezdeti kérdéseknél, döntéseknél, nehézségeknél. Mert valljuk be, nem túl átlátható a rendszer, sok mindent kell szem előtt tartani.
A felsoroltak mellett ugyanilyen fontossággal bír a gondosan kidolgozott üzleti terv és márkastratégia, hogy mit is szeretnék pontosan, mi a termék és kinek szeretném eladni.
Nekem ebben is szerencsém volt, mert találtam egy szuper csapatot, akik rengeteget segítettek.
Végül a logót is közösen terveztük meg és nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, véleményem szerint megéri profi hozzáértést igénybe venni. Amúgy sem szégyen segítséget kérni, sőt szerintem pont annak a jele, hogy felelős hozzáállással közelítjük meg a dolgokat, belátjuk, hogy senki sem érthet mindenhez. Mint én a logótervezéshez. 🙂 Azt hiszem amúgy ez volt az a pont, amikor az egész álom kezdett realitássá válni, pedig ha akkor tudtam volna, hogy még hol a vége……. de erről majd a következő részben mesélek.
Fotók: Growsie Kids