Júniusi témánk az, hogyan tudunk anyaként feltöltődni. Hogyan tudjuk feltölteni a raktárainkat, mielőtt elkezdődik a “szünet”. Milyen szünet? Szoktuk kérdezni ilyenkor… Iskola, óvoda, oké, de nekünk hol a szünet?

Már az is komoly feladat, hogyan tudjuk megszervezni a gyerekek és a család nyári programját.
Ilyenkor ugyan kinek jut eszébe magára is gondolni? Pedig, ha anya jól van… Jól van, jól van, mi az anyákkal vagyunk.

anyatöltő
Maslow szükségletpiramisa

Ezért arra gondoltunk, hogy ebben a hónapban körbejárjuk minden jogos és akár luxusnak tűnő igényeinket, és keresünk lehetőségeket ezek kielégítésére. Az ilyen körbejárásoknál mindig jó egy modell, egy kapaszkodó, ami mentén mehetünk. Nem kell semmi hajmeresztőre gondolni, a maga egyszerűségében szeretjük a Maslow szükségletpiramist. És amint elkezdünk barátkozni vele, rájövünk, hogy nem is olyan szélsőséges dolog arról beszélni, hogy szeretnénk nagyot aludni, nyugodtan enni, jó levegőt szívni, szabadon lélegezni, rendes szexuális életet élni. És ez még csak a legalsó szint.

Ha alul hiányzik valami, nem tudunk feljebb menni. Egyszerűen nem megy. Ha nem ettünk, nem aludtunk, semmi más nem számít. Amíg baj van a családunkban, nem tudunk az önmegvalósítással foglalkozni.

Persze nem lehet ezeket tökélyre fejleszteni, de a modell struktúrája segít bennünket abban, hogy feltérképezzük, hol vannak a legnagyobb hiányaink, és milyen sorrendben lenne érdemes foglalkozni velük.

Igen, még most, amíg van iskola, vagy még a nyár elején, hogy legyen módunk kitalálni, mi segítene nekünk a töltődésben. Amíg magunk sem tudjuk, hogy mire lenne szükségünk, nem érdemes összevissza szaladgálni.

Jó bogarászást a háromszögben, és ígérem, hogy a legtöbb pontot mi is érinteni fogjuk ebben a hónapban. Lesz szó alvásról, szexről, evésről, egyensúlyról, baráti programokról, önmegvalósításról…


Photo by Markus Winkler from Pexels