VÁSÁROLJ!!! A csapból is ez folyik. Mi meg szépen szót fogadunk. De miért? Szükséged van mindenre, amit megvásároltál? Aligha. Csak a Földet fojtjuk meg vele és ezáltal saját magunkat. Erre akarja felhívni a figyelmet a ne vásárolj semmit nap.

Az első ne vásárolj semmit napot 1992 szeptemberében tartották Vancouver-ben. Alapítója egy Ted Dave nevű helyi művész. Az időpontját 1997-ben tették át az amerikai hálaadás napja utáni péntekre, amit Black Friday-nak is neveznek. Ez az Egyesült Államok tíz legforgalmasabb vásárlási napjának az egyike.  

A kezdeményezés igazán 2000-ben robbant be, amikor a CNN is elkezdte hirdetni. Ez után kampányok jelentek meg szerte az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Izraelben, Ausztriában, Németországban, Új-Zélandon, Japánban, Hollandiában, Franciaországban, Norvégiában és Finnországban.

Ne vásárolj semmit nap San Francisco-ban / Fotó: indybay.org

A környezetvédő, és más fogyasztáskritikus szervezetek ma már világszerte, minden év novemberének utolsó péntekjén arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy a civilizációnk által diktált túlfogyasztás számtalan káros környezeti és társadalmi következménnyel jár. A reklámok, a média által közvetített ideálok, melyek már kiskorunk óta befolyásolják világképünket, arra ösztönöznek, hogy minél több, minél gyorsabban és minél drágábban kielégítendő szükségletünk legyen.

Mindeközben elterelődik a figyelem arról, hogy a fogyasztói boldogságérzetet fenntartó termékek előállítása hosszú távon fenntarthatatlan mértékben veszik igénybe környezetünket. Ráadásul – mint tudjuk is – a boldogságot és az elégedettség érzését nem a boltokban találjuk. A „kevesebb” gyakran több, ezért ne hezitáljunk alább adni felesleges fogyasztói igényeinkből!

Neked menni fog, hogy nem vásárolsz ma?

A témával kapcsolatban még több infót itt találsz!

Zöld gardrób rovatunkból ellesheted, hogyan vásárolj kevesebbet, sokkal tudatosabban.

Fotó: piclib.com