Ez a minimalista hónapunk szinte kéri a minimalista cikkeket. Ezért nagy kalandra vállalkoztunk: megpróbáltam röviden kérdezni Somorjai Blankát, társalapítónkat és az Amala Garden tulajdonosát a meditációs gyakorlással kapcsolatban.

Blanka egyébként nemcsak rendszeresen gyakorolja a meditációt, de teljes szívszélességgel tanítja is. Érdemes vele gyakorolni, mert egy olyan eszközt kapunk a kezünkbe, ami az egész környezetünk életében minőségi változást tud eredményezni. Ha kedvet kaptál, csatlakozz a Lélekpercek programhoz az Amala Garden oldalán.

Múltkor azt mondtad, hogy a meditációnak olyannak kellene lennie, mint a fogmosásnak. Napi rutinnak, ami a lelkünket tisztítja. Fogmosásra legalább két percet szoktak ajánlani. A meditáció esetében tudsz mondani ilyen irányszámot?

A két perc nagyon jó indulás. Anno én is napi két perccel kezdtem, és döbbenetes volt a hatása egy év alatt az életemre, az életem minőségére. Ennyi idő alatt – kellő hatékonyságú módszerrel – elég jól meg tudjuk magunkat energetikailag tisztítani. Szóval a két perc kiváló rajtkő. Napi tíz perc még jobb, akkor már mélyebbre is tudunk menni. Nekem az a célom, hogy minden magyar nő meditáljon legalább tíz percet naponta. Ezt csináljuk a Lélekpercekben.

Blanka személyiségét áthatja a jókedv – lehet, hogy a meditáció hatása?

Miért jár jól az egész család, ha biztosítanak az anyának dedikált énidőt?

Azért, mert a meditáció nemcsak tisztít, hanem fel is tölt. Egy kifacsart anyuka türelmetlen, rugalmatlan, feszült, mert már nincs miből adnia, de elvárt tőle és magától is elvárja, hogy adjon. Ez nem működik jól. Sajnos valahogy nincs benne a köztudatban eléggé, hogy pihenni, feltöltődni nem lustaság, luxus vagy úri kiváltság, hanem emberi szükséglet. A meditációval lehet tapasztalatom szerint a lehető legidőhatékonyabban ezt megtenni.

Ha a nő rendezett, felhangolt és harmonikus, akkor ez idővel érezteti majd a hatását a családi alaphangulaton, a szűkebb és tágabb környezetben.

Somorjai Blanka – Amala garden

Emlékszem, egyszer meséltél arról, hogy a meditáció segít másképpen reagálni helyzetekre, nem helyből visszaadni amit kapunk, hanem átalakítani. Hogy is van ez?

Az esetek nagy részében autopilóta üzemmódban működünk: ér egy külső inger és arra reagálunk, majd a reakciónk újabb hatást vált ki, és így tovább. Ezek a reakcióláncok tudnak építők (felfelé menő spirál) vagy rombolók (lefelé menő spirál) lenni. Minél erősebb az inger, annál inkább hajlamosak vagyunk beszűkülten reagálni. Beszippant az épp aktuális ezt mondta nekem, ezt csinálta velem forgatókönyv. Ha rendszeresen meditálunk, azzal azt nyerjük, hogy amikor ér egy külső inger, akkor nagyobb eséllyel tudunk megtartani egy tágabb nézőpontot, illetve a spirálban képesek vagyunk megállni, dönteni és megfordítani azt. Sokszor sajnáljuk az időt a meditálásra, pedig legalább annyi időt eltöltünk rossz hangulatokban, majd mindenféle konfliktusokban. A meditáció érzelemmunka része az egyik kedvence lesz a környezetednek!

Köszönöm, Blanka, úgy látszik, tényleg tudunk röviden is beszélgetni! 🙂

Ha szeretnél meditációt tanulni, női elfogadó közegben lenni, kövesd az Amala Gardent és csatlakozz a Lélekpercek 2022 csoporthoz, ha egyéni, személyes támogatást keresel, keresd Blankát.

lélekpercek
2022. csoportba jelentkezés itt.

Fotó: Amala Garden