Azt gondolnánk, hogy az már említést sem érdemel, hogy együnk több zöldséget-gyümölcsöt, de Magyarországon még mindig inkább az a jellemző, hogy ezekből nem kerül elég az étrendünkbe. Ha olvastad az étrendek és a környezetvédelem összefüggéseiről szóló cikkünket, akkor remélhetőleg kellően motiváltunk arra, hogy elindulj a több növényi táplálék felé vezető úton, de még mindig kérdés lehet, hogy milyen zöldséget-gyümölcsöt fogyasszunk pontosan.

A MUM PARK Zöldülő április tematikájához kapcsolódóan, most nézzük, mit adnak az életünkhöz a zöld színű táplálékok.

Hiába szupermarketekben és hipermarketekben szerezzük be manapság az élelmeink jó részét, ne felejtsük azt, hogy a táplálkozásunk semmilyen vonatkozásban nem lehet a természettől elvonatkoztatott, elzárt valami!
Amikor arra a kérdésre keressük a választ, hogy “Milyen ételféleség tudna engem a legnagyobb mértékben támogatni most?”, akkor az a legszerencsésebb, ha elsőként körbenézünk a természetben, megnézzük, hogy mit kínál épp a természet terülj-terülj asztalkája.
Ilyenkor tavasszal mást sem látunk, mint zöldellő réteket, sarjadó növényeket, bimbózó és rügyező fákat, és napról napra növekvő életet. Látjuk, ahogy a barnás-szürkés téli tájkép egyszerre csak zölddé változik.
A természetben tavasszal az elsőként megjelenő ehető növények mind zöld színűek: a zöld levelesek, például a pitypang, a csalán, a tyúkhúr, a turbolya, a medvehagyma, természetesen a csírák, és az ehető rügyek, például a fenyőrügy mind-mind zöld.
Természetesen a boltok polcain ennél változatosabb zöld ételkínálat vár bennünket, és jól is tesszük, ha élünk mind a természetben fellelhető, mind a megvásárolható zöld zöldségekkel, mert a növények zöld részei pont olyan dolgokkal kényeztetnek bennünket, amelyeknek ilyenkor tavasz táján érezzük leginkább a szükségét.


A zöld színű növényi ételek:

  • növelik a vitalitásunkat, segítenek feltölteni a lemerült energiakészleteinket (tavaszi fáradtság, viszlát!)
  • fokozzák az ellenálló-képességünket a kórokozókkal szemben, nagy mértékben támogatják az immunrendszerünk megfelelő működését, részben a méregtelenítő hatásuk, részben pedig a bennük rejlő nyomelem és ásványi anyag összetételüknek köszönhetően
  • jótékonyan hatnak az alakunkra, hiszen rostokban gazdagok, és a bélrendszerünket is felfrissítik, átpucolják
  • lúgosító hatásúak, a télen elfogyasztott sütihegyek kellemetlen mellékhatásait nemcsak a kilók, hanem a testünk biokémiai szintjén is segítenek helyreállítani


Ha nem hiszed, akkor tegyél egy próbát!
Vegyél bármilyen zöld színű zöldséget (olyat, amit szeretsz természetesen), és facsard le egy léfacsaró gépben. Lé formában sokkal többet leszel képes “megenni” belőle, mintha salátának ennéd, így a hatását is könnyebb megfigyelni. Idd meg a zöld levet és figyeld meg, hogy érzed magad 20-30 perccel az elfogyasztása után.
Hogyan változott az energiaszinted, milyen az általános testérzeted, milyen az emésztőrendszered, stb.

Amennyiben tapasztaltál pozitív változást, abban az esetben érdemes lehet megfontolnod, hogy nagyobb szerepet kapjanak az étrendedben a zöld színű zöldségek-gyümölcsök.
Természetesen, minél rövidebb az út a tányérod és a levélzöldségek leszedése között, annál több jót teszel magaddal és persze a Földdel, de ahogy már láthatod, ez a kettő mindig együtt jár.


Photo by Daria Shevtsova from Pexels

Tags :