Ez az Anyatest Projekt egyik jelmondata. És milyen igaz! Úszva a végtelen teendők listájában hajlamosak vagyunk teherként, nyűgként tekinteni a sportra. Munka, család, háztartás, és még mozogjak is?! Hát köszi. Pedig egyszer eljön az a pont (csak ki kell várni…), amikor “rákattanunk”, és már nem tudjuk elképzelni a napjainkat edzés nélkül. Nem a sütik ledolgozása, az elégetett kalóriák száma és a beach body lesz a lényeg, hanem a mozgás feltöltő ereje. Igazi flow-tevékenységgé válhat, és bármilyen furcsán is hangzik, sokaknak a sport az egyik legjobb pihenési forma.

A júniusi “anyatöltő” tematikánk kapcsán Kulcsár-Vajda Enikővel, az Anyatest Projekt megálmodójával beszélgettem. A teljes videót itt tudjátátok megnézni, írásban pedig összegyűjtöttem a 10 legfontosabb útravalót az interjúból:

1. A mozgás öröm és a jól működő test igazi örömforrás.

2. Az anyává válás egy olyan időszak, amikor sokmindent újratervezünk, újraértékelünk. Remek alkalom arra, hogy átgondoljuk a testünkhöz való viszonyunkat is.

3. “Ha kevés időd van meditálni, meditálj napi 10 percet! Ha úgy érzed, hogy egyáltalán nincs időd meditálni, meditálj naponta 1 órát!”

4. Nagy szükség van arra, hogy priorizáljunk, jól strukturáljuk az időnket. Ebben mindenkinek vannak mélypontok, és van, amikor jobban megy. Ez teljesen természetes.

5. Ne felejtsük el magunkat sem feltenni arra a bizonyos TO DO listára! A saját egészségünk, feltöltődésünk, jóllétünk is egy fontos “teendő”.

6. Általánosságban megfigyelhető az a remek irány, hogy a nők egyre tudatosabbak. Ha valamilyen problémájuk van, igyekeznek rá megoldást találni – akár testi, akár lelki területről legyen szó.

7. A mozgás szeretete egy olyan közös nyelv, amit mindenhol értenek a világban. Jó érzés, hogy ez összeköti a nőket, bármelyik földrészen éljenek is.

8. Az egyik leggyakoribb probléma és kérdés szülés után a pluszkilókkal kapcsolatos. A fogyáshoz figyelembe kell venni a hormonális változásokat is, mert lehet, hogy egy felborult hormonegyensúly áll a hízás hátterében. Ahhoz, hogy ez rendbejöjjön, szakember segítségét kell kérni, nem elég a mozgás és az étkezés átalakítása.

9. Nagyon fontos a közösség ereje. Bátran osszuk meg másokkal a sikereinket, de a kérdéseinket, bosszúságainkat, aggodalmainkat is. Lehet, hogy valakitől kapunk egy olyan tanácsot vagy bevált módszert, ami nekünk is működhet.

10. Teljesen jogos igény, ha valaki jól szeretne lenni a saját testében. Ehhez merjük kérni a környezetünk támogatását, és fogalmazzuk meg, mire lenne szükségünk.

Fotó: Kulcsár-Vajda Enikő, Anyatest Projekt